Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2008

Επτρέπετε το κάπνισμα;

-Εγώ; Ναι, σαφώς. Εντός του blog μου είστε ελεύθερος να καπνίσετε.
-Μα όχι, δεν με καταλάβατε... σας ρώτησα αν επιτρέπετε το κάπνισμα γενικώς.
-Δεν μπορώ να σας απαντήσω σε αυτό, κύριε, δυστυχώς. Δεν είμαι ο νομοθέτης.
-Και πάλι δεν με καταλάβατε. Δεν σας ρώτησα αν εσείς επιτρέπετε το κάπνισμα. Σας ρώτησα αν εδώ επιτρέπετε το κάπνισμα.
-Μάλλον εννοείτε "επιτρέπεται", κύριε.
-Δεν βαριέσαι, το ίδιο κάνει. Τελικά επιτρέπετε?
-Όχι, κύριε.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Πριν μερικούς μήνες, ένας άνθρωπος στεκόταν από πάνω μου την ώρα που έγραφα ένα κείμενο στον υπολογιστή. Ο άνθρωπος αυτός έχει στην πλάτη του περίπου 30 έτη τυπικής εκπαίδευσης. Συναλλάσσεται καθημερινά με ανθρώπους που έχουν κάτσει στα θρανία minimum 16 χρόνια. Το κείμενο κάθε άλλο παρά δύσκολο ήταν. Θα έλεγα, τελείως διαδικαστικό και τυποποιημένο. Καθώς έγραφα, με διέκοψε και με ρώτησε που έμαθα να γράφω σωστά Ελληνικά. Του απάντησα "στο σχολείο". Το ότι αυτός ο άνθρωπος, ευρισκόμενος στο συγκεκριμένο περιβάλλον, επεσήμανε την ορθότητα της γραφής σε ένα εύκολο κείμενο, με έβαλε σε σκέψεις. Κατόπιν άρχισα να παρατηρώ. Και ύστερα κατάλαβα τον λόγο για τον οποίον έκανε την παραπάνω επισήμανση. Αλλά η απορία παραμένει. Αφού είναι τόσο εύκολο να μάθεις να ξεχωρίζεις το "ε" από το "αι" (ένα μόνο από τα άπειρα φρικτά λάθη, συστηματικά ή μη), γιατί οι ορδές των ανορθόγραφων επιμένουν να χρησιμοποιούν την ιδιωτική τους εσπεράντο; Περιφέρομαι καθημερινώς στο διαδίκτυο και κάθε τόσο προσπαθώ να αποκρυπτογραφήσω το μήνυμα. Καλά τα greeklish, τα χρησιμοποιώ και εγώ. Αλλά αφού υπάρχουν οι ρημαδοκανόνες ορθογραφίας και σύνταξης, ας τους χρησιμοποιούμε. Τουλάχιστον, όσο υπάρχει ακόμα η γλώσσα.
~
Γηατεί αν σοιναιχείσουμαι να γράφουμαι αίτση, στο ταίλως δαιν θα καταλαβένυ κανοίς τήπωτα.
~
Και δεν τα έχω με τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Ούτε με τα παιδιά που δεν κατάφεραν να μορφωθούν. Τα έχω με εκείνους που μορφώθηκαν, πήραν πτυχία και διδακτορικά, τα κρέμασαν στον τοίχο για να ψωροπερηφανεύονται και ακόμα δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το γαμημένο το "ε" από το γαμημένο το "αι". Διότι είναι τεμπέληδες του κερατά, που αντί να σκεφτούν, προτιμούν το α-μπε-μπα-μπλομ, για να διαλέξουν γράμμα. Απλά, δεν δίνουν δεκάρα. Τώρα θα πεις, δεν έχουν δικαίωμα να μη δίνουν δεκάρα; Φυσικά και το έχουν. Όπως και εγώ έχω το δικαίωμα να μου τη σπάνε, διότι τα γραφόμενά τους μου χαλάνε την αισθητική. Άλλωστε, σπίτι μου είμαι, ό,τι θέλω λέω.
~
Κε ώτη θαίλο γράφο.
~
Smoke in peace.

Δεν υπάρχουν σχόλια: